Вихователь — конструктор освітнього простору

Думку про те, що освітній простір сучасного ЗДО може бути різноманітним та різноплановим, підтвердило бінарне заняття з навчальної дисципліни «Педагогічні технології в ЗДО» для студентів 4 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» (викладач: Селепій О.Д.). На початку заняття Оксана Дмитрівна акцентувала увагу на поняттях «освітнє, розвивальне середовище», «сучасне предметно-ігрове середовище», розповіла про різні тенденції його облаштування.

Другим лектором на занятті була вихователь-методист (за посадою) закладу дошкільної освіти «Берізка» Коломийської міської ради Грицюк Н.В. з презентацію: «Система Марії Монтессорі – нове чи старе?». В теоретичній частині лекції педагог розповіла, що італійська лікар-педагог, однією з перших звернула увагу на проблему розвивального середовища як найважливішу передумову розкриття дитиною внутрішнього потенціалу. Згодом, з «перших вуст» Наталії Василівни, як носія досвіду роботи вчителем у школі Монтессорі (міста Івано-Франківська), студенти мали змогу також переглянути запропоновані світлини зонування класів, почути про обов’язковість етапності в роботі з автодидактичним (самонавчальним) монтессорі-матеріалом, розробленими у свій час італійським педагогом, почути відповіді на свої запитання.

А на завершення заняття всі прийшли до висновку, що значення середовища у розвитку, вихованні та навчанні дошкільників за традиційними, інноваційними чи прогресивними методиками має велике значення.

Відрадно, що на занятті була присутня заступник директора коледжу з навчально-виробничної роботи Чупровська Марта Ярославівна, яка висловила думку, що формат залучення практиків, носіїв досвіду до різних заходів роботи зі студентами, з метою формування сучасного висококваліфікованого фахівця-дошкільника є позитивним.