????????? ???? ??? ??????? “??????? ???????: ?????????? ??? ?????????? ????????? ????????? ???????? ????????? ?? ???????” ??? ???? ?? ????????????? ???????? ?????????? ?? ??????? ?? – ???????? ?, ????
Hosted by Ivano-Frankivsk college and Department of elementary education, Precarpathian National University, organized by Global Resource Center on Inclusive Education, Institute on Community Integration, University of Minnesota and Inclusion without Borders community and supported by the Public Affairs Section of the U.S. Embassy in Ukraine the weekly activities included lectures, presentations, workshops, educational visits by experts from Ukraine and the United States of America.
Among the topics of interest were: key concepts, ideas and principles of inclusive education, international and national legislation, Ivano-Frankivsk regional features of inclusion, psychological readiness of preschool educator for working in inclusive environment, RTI / PBIS overview, Direction Instruction, Incremental rehearsal, Peer Assisted Learning Strategies, Co-teaching, functions of the team of psychological and pedagogical support of a child with special educational needs, parents as equal members of the team, universal design for learning, multisensory approach in including children with special needs, inclusive-resource centers, storytelling, ICT and inquiry based approach in implementing ideas of inclusion…
Collaborating in focus groups educators, students and parents discussed successes and barriers in introducing inclusive education practices, identified and analyzed training and resource needs as well as pre- and in-training of teaching staff. During the inclusive week there were various activities for children with special needs: Inclusive Halloween, students’ shadow play, video presentations, charity funfairs.
One of the organizers of the inclusive week Sergiy Sydoriv, an ADA Anniversary Inclusive Education Program fellow considers the event to herald a series in Khmelnytskiy, Kharkiv, Lviv, Kherson, Dnipro and Kyiv regions in 2018/9.
Join us and make a change: ???.????????.???/??????/???????????/
The spirit of the institution does not live on paper, not in walls,
but in the nature of the majority of teachers,
and from them comes to the character pupils
К. Ушинський
29.10.2018. The day began with the November fog, and ended with the September sun. Good Monday, probably because it was Day 1 of the Inclusive Week at the Ivano-Frankivsk college at the Preschool Education Department. According to the program, the first one was a lecture Зореслави Гретчук (director of the Ivano-Frankivsk Inclusive-Resource Center) on the topic “Open” dossier for “inclusive education in Ivano-Frankivsk and the region.” I am very pleased that Mrs. Zoreslava responded to the proposal to come to us and tell students and guest teachers of ZDO about the legislative and regulatory framework, the duties of the educator and assistant educator in the inclusive group, the work of the teacher with parents, the early detection of children with developmental disabilities … The true specialist does not hide in the offices, but willingly goes to those who want to listen to him. Hopefully, our meetings in this format will promote understanding and positive interaction with the implementation of inclusiveness with the “human” face.
А далі тренінгові вправи, долоньки, сердечка, стимуляція та симуляція сенсорних відчуттів, вкраплення необхідної теорії, навчання через взаємодію, пропонування векторів, знаходження власних сенсів, відео, руханки з фасилітацією (нове модне слово) від Оксани Селепій , Тетяни Данів та ельфійок-асистенток Ірини Братчук, Іванни Новоселюк, Iрини Стефінів.
30.10.2018. Далі — серйозніше. Викладачі Івано-Франківського коледжу та практикуючі вчителі-логопеди Ірина Салига, Людмила Скавінська, Наталя Богославець, Марія Трохимчук працювали для студентів дошкільного відділення, педагогів дитсадків і шкіл та зацікавлених осіб. Серед спраглих до знань, умінь та навичок були помічені навіть кілька вихователів-методистів («аксакалів» дошкільної освіти»), що говорить про фаховий рівень спікерів понеділка і вівторка в освітянській спільноті Станіславщини.
Лекція «Полісенсорний підхід в інклюзивній освіті» та Лайфхак інклюзивної освіти «Використання мнемотехніки, кінезіології, артикуляційної гімнастики кольоро- та Су-Джок терапії у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами» розкрили багато нового для студентів, прокачало мізки командної та індивідуальної роботи, взвємопідтримки, ініціативи, лідерства, ефективної комунікації. Викладачі по новому відкривли для себе студенток-четвертокурсниць: зрілих, розумних, впевнених, розсудливих, красномовних і творчих. Думається, багато відкрили і себе. Тренінг тривав без перерви довгих 24 години (жарт), але ми працювали за власним бажанням допізна. За день було охоплено інклюзивно більше 100 людей, що в довгостроковій перспективі допоможе краще розуміти інклюзію і необхідність зважати і враховувати базові людські цінності.
31.10.2018. День 3 інклюзивного тижня в Івано-Франківському коледжі. Ексклюзивне Halloween inclusive party. Різні локації. Квести і конкурси. Благодійні ярмарки. Презентації та зйомки відео про інклюзію. Виставка студентських інклюзивних та нестрашних постерів. Студентський театр «Світло крізь Тінь» та добрі розваги для особливих дітей. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8… пара Tricking and treating inclusively. Quests and contests. Charity events. Presentations and shooting videos about inclusion. Students’ inclusive education and non-scary Halloween posters presentation. Student theatre “Light through Shadow” and warm entertainment for special kids.
Що було зроблено: намальовано багато позитивних інклюзивних плакатів, заспівано кілька патріотичних англо-саксонських пісень, виготовлено багацько чудернацьких смаколиків для благодійного ярмарку, проведено геловін з національним колоритом, спечено і потереблено гарбузяних смаколиків, здекоровано фотозону, освідчено в любові до англійської, побігано в квести, знайдено нарешті дітей і проведено їм файний урок англійської зі станціями, декламацією віршів, складанням букв в слова, компонуванням букетів з сіна і осіннього листя, малюванням дубків і білочок, складанням інклюзивних казок, взаємодією з театром тіней.
01.11.2018. День 4 інклюзивного тижня в Івано-Франківському коледжі.
Марта Николаєва, учасниця програми академічного обміну ADA, волонтерка ООН, спеціалістка з комунікацій та зв’язків з громадськістю ПРООН в онлайн презентації вказала на особливості інклюзії людей з ДЦП, поділилася персональним досвідом, розповіла про навчання на батьківщині та закордоном, волонтерську діяльність, навчання англійської дітей з інвалідністю та перспективи в ООН для студентів.
Викладач-методист Івано-Франківського коледжу Оксана Селепій у черговому Лайфхаці інклюзивної освіти зосередила увагу на важливості навчитися розуміти дітей через моделювання занять толерантності та альтернативну комунікацію з дітьми та їх батьками в умовах інклюзивної освіти. Присутні жваво брали участь в тренінгових вправах, розробляли та презентували проекти, моделювали ситуації.
Наталія Никорак розповіла про естетичні, катарсисні, світоглядноформувальні, етичні, ціннісні аспекти студентського театру тіней та закцентувала увагу на його комунікативності при впровадженні принципів інклюзії в освітній простір ЗДО. А далі було промовляння тіней дзвінким голосочком Гавчика, уїдливим Шпака, тендітним Баранчика, ніжним Киці, хрипким Джмеля, від’їхалим Конюшинки під спалахи суфітів і тріскотіння камер десятків мобільних телефонів.
А далі були крила…. Крила завершення творчої та рефлексійної частини нашого проекту «Розправлені крила».
03.11.2018.Субота. Хто відпочиває, а викладачі та студентки коледжу, спішать на семінар “БЕЗ КОРДОНІВ: РОЗВИТОК ТА ПІДТРИМКА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТНЬОЇ СПІЛЬНОТИ”. Було багато цікавих людей з різних міст України. Івано-Франківськ, Львів, Харків, Хмельницький. І викладачі які готують майбутніх педагогів, і їх студенти, асистенти вчителів та батьки дітей з особливими потребами. Були також гості з Америки, які розповіли про ситуацію з інклюзивним навчанням в Америці.
Фокус-групи проводилися з урахуванням комплексності та системності дослідження для розуміння існуючих проблем, тому до участі у дослідженні запрошувалися практики: вчителі та асистенти вчителів, батьки дітей з особливими освітніми потребами, студенти, викладачі, які готують майбутні кваліфікованих працівників інклюзивної освіти. На фокус-групи до обговорення було винесено ряд запитань, у ході обговорення було виявлено ряд проблем, які існують на сьогодні, також обговорювалося бачення шляхів вирішення таких проблем.
За висновками експертів роботи фокус-груп (Оксана Селепій, Ірина Салига, Валентина Маланчій, Надія Дацьо), на сьогодні надзвичайно важливим є виважений підхід до впровадження інклюзивної освіти та адаптування досвіду США, оскільки кожна прогалина чи невірне рішення може призводити до гальмування цих процесів та негативних наслідків. Також з метою координації дій, першочерговим завданням буде укладання алгоритму дій команди фахівців на різних рівнях та видання дорожньої карти з відображеним рухом та його описом для кращого розуміння, зокрема і щодо того питання, що ж отримує в кінцевому результаті дитина з особливими освітніми потребами.
А по завершенню запланованих форм роботи була рефлексія, театр тіней від студенток та фото-сесія біля змодельованих розправлених крил (результату роботи за змістом інтерактивних вправ впродовж усіх днів роботи).
З учасниками працювали викладачі коледжу: Оксана Дмитрівна Селепій, Тетяна Юріївна Данів, Ірина Миколаївна Салига, Людмила Михайлівна Скавінська, Наталя Володимирівна Богославець, Марія Олегівна Трохимчук, Наталя Юріївна Никорак.