ORGANIZATION AND LEADERSHIP MANAGEMENT
Work on practical training of students for pedagogical practice (all of its types and types) is within the competence of the director of the college, the head of the educational and production practice and the supervisor of practice, which define the bases of practice, make an annual plan of practical training, schedules of educational educational measures, distribute the trainees to practice, identify methodologists who guide the practical training in educational institutions (bases) of practice, organize and conduct instructive meetings of methodologists and educators a variety of practices; carry out methodical guidance and control over practical training.
ДИРЕКТОР КОЛЕДЖУ:
• Забезпечує загальне керівництво і здійснює контроль за проведенням навчальної практики;
• Затверджує річний план практики;
• Розглядає та затверджує звіти завідувача навчально-виробничої практики коледжу.
ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА З
НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИКТИЧНОЇ РОБОТИ
• забезпечує планування й організацію усіх видів практики. Підводить її підсумки; добирає, узгоджуючи з органами управління освіти, бази практики;
• проводить наради з питань організації та проведення практики, обговорення її результатів з методистами, керівниками базових освітніх установ;
• налагоджує співпрацю циклових комісій, освітніх установ з питань організації практичної підготовки студентів;
• здійснює методичне керівництво та контроль за діяльністю всіх осіб, що беруть участь в організації та проведенні навчальної практики;
• контролює роботу методистів;
• контролює своєчасне оформлення документації навчальної практики (план, звіт, відомості тощо);
• разом з викладачами проводить підсумкову конференцію за результатами практики;
• бере участь у виставленні оцінок за практику та представляє їх на затвердження педагогічної ради коледжу;
• складає загальний звіт з усіх видів практики;
• узагальнює досвід практики, вносить пропозиції щодо її вдосконалення.
Навально-методичне керівництво й виконання програми практики забезпечують фахові циклові комісії коледжу. Загальну організацію практики та контроль за її проведенням здійснює керівник практики. До керівництва практики студентів залучаються методисти фахових дисциплін, а також викладачі педагогіки та психології
МЕТОДИСТ НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ
• узгоджує розподіл студентів за віковими групами разом з керівником базового закладу освіти;
• допомагає студентам складати індивідуальний план на весь період практики, конкретизувати відповідно з програмою практики;
• затверджує індивідуальні плани практикантів після погодження їх з методистами з педагогіки та психології;
• забезпечує проведення студентами різних форм роботи та режимних процесів з дітьми раннього віку, перевіряє й затверджує їх плани-конспекти, відвідує форм роботи, що проводять студенти. Аналізує й оцінює їх, контролює виконання індивідуальних планів роботи студентів-практикантів;
• аналізує документацію, подану студентами. Складає звіт за наслідками практики й подає його керівникові практики;
• бере участь в настановній і підсумковій конференціях з навчальної практики, а також нарадах і проміжних конференціях із навчальної практики;
• бере участь у захисті студентами та разом із методистами циклових комісій психології та педагогіки оцінює результати практики.
ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ
працівників ДНЗ
Завідувач дошкільного навчального закладу:
• перед початком практики контролює підготовленість бази дошкільного навчального закладу;
• забезпечує проведення всіх організаційних заходів: інструктаж з охорони життя та здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, з охорони праці і техніки безпеки;
• контролює забезпечення нормальних умов праці й побуту студентів;
• контролює виконання студентами-практикантами правил внутрішнього трудового розпорядку;
• у тісному контакті з методистом практики коледжу забезпечує високу якість її проходження згідно з програмою;
• затверджує характеристики студентів-практикантів;
• має право надати письмовий звіт про проведення практики із зауваженнями та пропозиціями щодо її поліпшення.
Вихователь-методист дошкільного навчального закладу:
• забезпечує необхідні умови для успішного проведення навчальної практики;
• знайомиться з загальним планом практики (на семестр), з вимогами методиста педагогічного коледжу до організації практики;
• несе відповідальність за призначення вихователів-наставників;
• забезпечує розподіл студентів за віковими групами;
• спостерігає й разом з методистом практики коледжу аналізує роботу вихователів і студентів;
• знайомить студентів з основами планування навчально-виховної роботи в ДНЗ;
• має право залучати студентів до виконання завдань методичного характеру;
• забезпечує їх необхідною літературою і посібниками;
• разом з методистом практики коледжу ве¬де табель обліку відвідування студентами бази практики;
• приймає участь у організаційних заходах, які проводяться в педагогічному коледжі і стосуються питань практики ( зустріч з методистами ДНЗ, участь у підсумкових конференціях за результатами проведеної практики);
• разом із завідувачем ДНЗ має право надати письмовий звіт про проведення практики із за¬уваженнями і пропозиціями щодо її поліпшення.
Вихователь дошкільного навчального закладу:
• створює умови для успішного проходження студентами практики;
• знайомить студентів з основами планування освітньої роботи в конкретній віковій групі, з веденням обов’язкової документації;
• знайомить студентів зі складом дітей в групі, надає стислу психолого-педагогічну характеристику кожної дитини;
• знайомить студентів з центрами (осередками), обладнанням і дидактичними матеріалами, їх призначенням в групі та правилами користування;
• надає зразок гуманного й турботливого ставлення до дітей;
• проводить показові режимні моменти, заняття (за планом практики);
• вихователь – наставник практики при потребі студентові надає консультації;
• забезпечує практикантів необхідними посібниками, обладнанням і матеріалом; залучає студентів до виготовлення дидактичної наочності;
• спостерігає й аналізує самостійне проведення студентами режимних моментів.
ОБОВ’ЯЗКИ
студента-практиканта:
До початку практики
• проходить медичний огляд та отримує допуск до роботи в освітніх закладах;
• вивчає правила охорони праці, техніки безпеки й виробничої санітарії під час проходження практики;
• бере участь у настановній конференції.
Під час практики:
• своєчасно прибуває на місце проходження практики;
• надає санітарну книжку старшій медичній сестрі ДНЗ, в якому проходить практику;
• вивчає й суворо дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку та виробничої санітарії в ДНЗ, проходить інструктаж з охорони здоров’я й життя дітей раннього та дошкільного віку, з охорони праці й техніки безпеки;
• дотримується графіка роботи, затвердженого методистом коледжу, присутній на практиці кожен раз упродовж визначеного часу, вчасно повідомляє методиста про причини відсутності на практиці (тривалість робочого дня студента-практиканта – 6 годин: І зміна – 8.00 – 14.00, ІІ зміна 12.00 – 18.00);
• знайомиться з вимогами до організації практики, з планом і загальними завданнями практики;
• складає індивідуальний план проходження практики й затверджує в методиста практики;
• виконує всі завдання, передбачені програмою практики у повному обсязі; дотримується правил охорони праці, техніки безпеки та виробничої санітарії;
• вивчає спеціальну педагогічну, методичну, психологічну літературу;
• бере участь у групових семінарах, тренінгах, консультаціях, що проводяться у процесі практики, сумлінно готується до своєї роботи;
• оформляє відповідну документацію (щоденник спостереження та аналізу освітньої роботи в конкретній групі, індивідуальний план практики);
• складає конспект проведення режимних моментів І чи ІІ половини дня, прогулянки (за вибором студента), затверджує його в методиста коледжу;
• напередодні пробної практики (згідно власного графіку) обов’язково одержує консультацію вихователя ДНЗ, вивчає відповідну літературу і складає конспект, затверджує його у викладача відповідної дисципліни та методиста практики;
• готує необхідні наочні матеріали для організації та проведення режимного процесу, атрибути для проведення ігрової діяльності;
• збирає наочний і методичний матеріал у «Скарбничку студента-практиканта»;
• проводить самоаналіз власної роботи, складає письмовий звіт (за певною схемою);
Після завершення практики:
• своєчасно (після завершення практики, впродовж 4 днів) оформляє необхідну документацію;
• бере участь у підсумковій конференції за результатами практики.
У випадку невиконання вимог практикант може бути усунений від практики. Рішення про проходження строків практики або повторне її проходження приймає директор коледжу.
Методичні рекомендації до організації та проведення навчальної практики “Введення до спеціальності”
Методичні рекомендації до організації та проведення виробничої практики«Пробна практика»