«Справа в капелюсі?» або «6 капелюхів мислення» Едварда де Боно. Сьогодні студентки 2 курсу мали змогу переконатися, що це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів. Навчальним засобом дискусійної гри був – метафоричний капелюх певного кольору, який передбачав включення відповідного режиму мислення, якому мала слідувати студентка чи команда в момент аргументації своєї позиції.
Використовуючи можливості дистанційного навчання, розподіл кольорів капелюхів відбувся за допомогою вправи «Випадкове колесо».
А тема практичного заняття була не проста (всього 5 практичне заняття з початку семестру): Аналіз відео-занять з сенсорного виховання для дітей раннього віку.
Отож, студентки розглянули, проаналізували запропоновані відео-ресрси з різних сторін:
- Білий – фокусування уваги на інформації (аналіз відомих фактів та цифр, а також перелік видів діяльності, які пропонувалися в відеоресурсі).
- Жовтий – дослідження успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз /ідеї/ситуації, яка розглядалася.
- Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.
- Червоний – увага до емоцій, відчуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці та міркування, на цьому етапі висловлювалися всі інтуїтивні здогадки.
- Зелений – пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація помилок в позитивне русло.
- Синій – управління процесом дискусії, підбиття підсумків і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах.
В кінці заняття прийшли до висновку, що «Шість капелюхів мислення» Едварда де Боно – цікавий та продуктивний метод, який потрібно використовувати у професійній діяльності педагога і, взагалі, у вирішенні будь-яких життєвих ситуацій.