Навчаємось-граючись

Для багатьох день Святого Валентина це лише день закоханих, а для нашої групи і всіх «дошкільників»-четвертокурсниць це ще й день цікавих відкриттів. Викладач Оксана Дмитрівна Селепій підготувала для нас цікавий тренінг, який викликав зацікавлення та позитивні емоції. Присвячений тренінг вивченню Базового компонента дошкільної освіти (БКдо) як Державного стандарта дошкільної освіти в Україні.

Спочатку ми заповнили реєстраційну «анкету»,  уявивши, що нам п`ять років і ми створюємо сторінку у Фейсбуці. Виконання цієї вправи  занурило кожного в світ дитинства.  Які почуття переживали учасники під час вправи, звичайно ностальгічні.

Наступна вправа «Корабель надії», спрямувала студенток на озвучення своїх очікувань від цікавої, незвичної форми проведення практичного заняття. Очікування були різні: від побажань дізнатися та засвоїти  нові знання про БКдо до позитивних емоцій.

Далі була вправа під час,  якої ми рухалися та, об’єднавшись в команди створили «Пазл» компетенцій» кожної освітньої лінії. Таким чином, ми вправилися  у запам’ятовуванні переліку та уточнили знання характеристик різних видів компетенцій дошкільника. Зокрема  дізналися, що найбільше їх (7 компетенцій) містить освітня лінія «Мовлення дитини». Недарма, мовлення відіграє важливу роль у розвитку дошкільника та інтегрується в кожній освітній лінії.

Потім наш корабель дістався вправи «Материк освітньої лінії». Ми  знову перемістилися аудиторною кімнатою, об’єднавшись  в 7 команд.  Кожна група одержала  завдання опрацювати зміст конкретної освітньої лінії, обговорити та виділити ключові позиції. Далі пропонувалося створити «материк» до певної освітньої лінії, який би вмістив у собі головний її зміст. Ми творили символ-материк….Після завершення роботи групи презентували створений «материк», тлумачачи його та прикріпивши на контурній «навігаційній мапі». Таким чином, мапа стала яскравою та відобразила обов’язкові складові змісту роботи з дітьми дошкільного віку за сімома освітніми лініями.

В кінці тренінгу наш корабель дістався «Острова знань», де ми розповіли чи справдилися наші очікування щодо тренінгу.

А далі була дискусія:

  • Що є обов’язковим для досягнення певної мети у роботі з дітьми? (Які позначки на мапі є важливими?)
  • Що допоможе забезпечити цілісний підхід до розвитку особистості дитини?
  • Чи можливо досягнути певної мети шляхом реалізації однієї із ліній? Наведіть приклад. (Чи можемо ми «плисти» іншим шляхом і яким буде цей шлях?)

Цей  тренінг підготував нас до майбутньої професійної діяльності. Ми  зрозуміли, що собою являє БКдо, кожна його освітня лінія та кожна компетенція. І вкотре переконуюсь, що саме такий формат проведення занять сприяє кращому розумінню різного роду тем, змушує задуматись над кожною своєю дією.

ІРИНА СТЕФІНІВ, студентка групи ДО-43